Політична реклама на телебаченні і біл-бордах може стати забороненою

У Верховній Раді України зареєстровано два законопроекти № 2474а про заборону політичної реклами.
Так, у першому законопроекті пропонується заборонити рекламу політичних партій в аудіовізуальних ЗМІ та на носіях зовнішньої реклами, використання назви або символіки партії (їх визначальною частини) у комерційній і соціальній рекламі. А у другому законопроекті пропонується заборонити агітацію (політичну рекламу) у міжвиборчий період, а також взагалі заборонити агітацію на носіях зовнішньої реклами.

Запропоновано встановити, що політичні партії не можуть бути спонсорами передач (програм) в аудіовізуальних ЗМІ або в будь-який інший спосіб прямо або побічно фінансувати телерадіоорганізацію.
Окремо встановлено заборону передвиборної агітації політичних партій, кандидатів на пост Президента України, кандидатів у народні депутати, депутати місцевих рад, кандидатів на посади сільських, селищних, міських голів в аудіовізуальних ЗМІ (за винятком агітації за рахунок і в межах коштів держбюджету України, що виділяються на підготовку і проведення виборів) і на носіях зовнішньої реклами.

А ось в друкованих ЗМІ не буде стосуватися заборона, вважаючи, що друковані медіа не такі впливові і вартість реклами в них істотно нижче.

При цьому законопроект містить вимогу щодо обов’язкового зазначення інформації про замовників матеріалів передвиборної агітації (політичної реклами), яка поширюється в друкованому ЗМІ, і чіткого відділення такої агітації від інших матеріалів, в тому числі рекламних, які розміщуються в пресі.
Також, пропонується скасувати обмеження розміру друкованої площі, яку можуть виділяти ЗМІ для розміщення матеріалів передвиборної агітації.

Зокрема, пропонується встановити мінімальну 3-хвилинну тривалість агітаційних аудіо та відеороликів, при цьому встановити вимога єдності сюжету такого ролика, щоб забезпечити його якісне змістовне наповнення. А також, ввести дотримання вимог маркування політичної реклами в засобах масової інформації.

Крім цього, передбачаються вимоги до новинних та інформаційних матеріалів ЗМІ щодо недопущення виділення певних кандидатів, найменувань політичних партій або подання іншої інформації, яка привертає увагу до таких суб’єктів. Натомість пропонується подавати в кожному інформаційному матеріалі відомості відразу про декілька кандидатах — порівнювати їх.

Нормами проекту також передбачена адміністративна відповідальність за поширення прихованої реклами для посадових осіб ЗМІ та інші зміни цього, запропоновано встановити, що політичні партії не можуть бути спонсорами передач (програм) в аудіовізуальних ЗМІ або в будь-який інший спосіб прямо або побічно фінансувати телерадіоорганізацію.

Просмотров: 263

Добавил: Юрист SABICOM

Дата добавления: 07.05.2018